torsdag 7 februari 2013

Run and keep running



Nytt år betyder ofta nystart i träningen och en hälsosammare livsstil, så även för mig.
I första hand handlar det om att hitta en jämn och hälsosam livsstil.
Men nu när jag börjat rida igen känner jag att jag måste öka på både konditionen samt tappa några kilon för att jag ska bli smidig på hästryggen.
Tredje målet är faktiskt att innan årets slut springa 1 mil på under en timma.

Efter en period, sedan i somras, utan någon träning alls och osund kost tog jag nu i februari tjuren i hornen och satte i gång.
Denna veckan har jag fokuserat på löpning och för att kunna följa mig själv, kommer ni även få ta del av mina (än så länge usla) resultat. Men för att vända negativt till positivt så gör jag framsteg!

Måndag, 3 km, tid; 22;29, hastighet; 8 km/h
Tisdag, 3 km, tid 21;19, hastighet; 8,5 km/h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar