onsdag 27 februari 2013

GlamPuss


 
En av de bloggar som jag läser är GlamPuss, en härlig, svensk blondin i Washington som skriver om allt mellan hårt arbete till galna festkvällar i Miami och Las Vegas.
Men en annan sak som hon ofta förespårkar i sin blogg är kokosolja. Framför allt som inpackning till håret.
Efter att ha sett före- och efterbilder på hennes hår bestämde jag mig för att testa. Och även om jag bara använt det sedan i lördags är jag redan hooked.
Mitt annars vintertrötta och torra hår har fått en helt annan lyster och struktur.
 
 
Jag använder det som inpackning innan jag ska tvätta håret. Tar och smetar in en rejäl mängd i håret, gärna dagen innan. Låter håret suga i sig oljan och tvättar sedan bara som vanligt.
Efter jag tvättat håret, så tar jag lite, lite kokosolja igen i topparna - så blir håret fint och glansigt igen.
 
Även min vanliga body lotion har jag bytt ut mot kokosolja!
 
 
 
Dessutom vet ni väl att kokosolja är blande de nyttigaste fetterna som man kan använda. Fler och fler byter ut smör och andra oljor vid matlagning, mot kokosoljan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar